搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

参量不稳定性对强场Tokamak中电子迴旋加热的影响

周玉美 蔡诗东

引用本文:
Citation:

参量不稳定性对强场Tokamak中电子迴旋加热的影响

周玉美, 蔡诗东

PARAMETRIC EXCITATION EFFECTS ON THE ELECTRON CYCLOTRON HEATING IN HIGH FIELD TOKAMAK

ZHOU YU-MEI, CAI SHI-DONG
PDF
导出引用
  • 本文研究了垂直或平行外磁场入射一个频率在电子迴旋频率附近的波的若干可能的参量激发的通道。发现对垂直入射的高功率的电子迴旋波,在进入线性模转换层以前,参量不稳定性可以发生。泵波参量衰变成离子伯恩斯坦模或低杂波是最可能的参量过程。
    Several possible parametric decay channels are studied in high field and dense Tokamay range. It is found that for the high power nearly perpendicular incident, electron cyclotron wave parametric processes may occur before it encounters the linear mode-conversion-layer. The pump wave decays into an ion Bernstein wave or a lower hybrid wave is most probable.
计量
  • 文章访问数:  5755
  • PDF下载量:  408
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1980-09-27
  • 刊出日期:  2005-07-27

/

返回文章
返回