搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

B的KαX射线谱精细结构的研究

朱士尧 徐纪华 赵淑君 李醒

引用本文:
Citation:

B的KαX射线谱精细结构的研究

朱士尧, 徐纪华, 赵淑君, 李醒

INVESTIGATION OF THE FINE STRUCTURE OF BORON'S Kα X-RAY SPECTRUM

ZHU SHI-YAO, XU JI-HUA, ZHAO SHU-JUN, LI XING
PDF
导出引用
  • 应用高分辨软X射线弯晶谱仪并结合傅里叶自重卷积解谱技术研究B的KαX射线谱的精细结构。在解谱过程中采用一种新的动态变迹函数,既能区分叠加的谱峰,提高谱线分辨率,又能保持良好的信噪比。应用这种方法处理B2O3中B的KαX射线谱,从包络线中区分出波长67.657和67.536?的两条谱线,获得该谱线具有精细结构的证据,验证了关于B的sp2轨道杂化理论。
    The fine structure of boron's Kα X-ray spectrum was investigated by means of a soft X-Ray Curved Crystal Spectrometer with high resolution. The Fourier selfdeconvolution technique, with a new type of dynamic-apodization function, was used to resolve intrinsically overlapped bands, increasing the resolving power and keeping good ratio of signal to noise. The results show the evidence of boron's (in B2O3) Kα X-ray spectrum fine structure with two peaks, at wavelength 67.657? and 67.536? respectively, which verify the theory of sp2 hybrid orbit of boron.
计量
  • 文章访问数:  6001
  • PDF下载量:  526
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1990-10-30
  • 刊出日期:  2005-06-28

/

返回文章
返回