搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

关于推广的KdV方程的孤波解

马文秀 周德堂

引用本文:
Citation:

关于推广的KdV方程的孤波解

马文秀, 周德堂

ON SOLITARY WARE SOLUTIONS TO A GENERALIZED KdV EQNATION

MA WEN-XIU, ZHOU DE-TANG
PDF
导出引用
  • 修正了文献[5]中推广的KdV方程传播波解的形变理论,并提出了一个相关的代数方程有非零实根的充要条件,从而指出了文献[5]中的一个分析错误。最后直接从推广的KdV方程本身给出了由形变理论生成的孤波解的显式公式。
    The deformation theory, in Ref [5],of travelling wave solutions to a generalized KdV equation is modified. The necessary and sufficient condition for a relevant algebraic equation to possess nonzero real root is presented and thus an error of analyses in Ref. [5] is pointe-dont. Finally an explicit formula of the solitary wave solutions generated by deformetion theory is obtained directly from the generalized KdV equation itselp.
    • 基金项目: 复旦大学青年科学基金
计量
  • 文章访问数:  6323
  • PDF下载量:  579
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1993-01-08
  • 刊出日期:  2005-07-10

/

返回文章
返回