搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

半导体激光器的微微秒增益开关特性研究

周复正 马国彬 沈丽青 竺庆春 谭维翰

引用本文:
Citation:

半导体激光器的微微秒增益开关特性研究

周复正, 马国彬, 沈丽青, 竺庆春, 谭维翰

STUDIES ON THE ps GAIN-SWITCHING OF A SEMICONDUCTOR LASER

ZHOU FU-ZHENG, MA GUO-BIN, SHEN LI-QING, ZHU QING-CHUN, TAN WEI-HAN
PDF
导出引用
  • 采用自行研制的增益开关驱动电路产生的电脉冲驱动半导体激光器,从实验上研究了输出激光的脉宽、功率随偏置电流及驱动电脉冲的变化情况,找出了最佳工作点。并通过解析模型和数值计算两种途径从理论上较好地解释了实验结果。
    A semiconductor laser is driven by a electrical circuit of gain switch, the variations of its pulse width and power vs bias current and driving pulse are studied. The optimal parameters are found. The shortest pulse width of this semiconductor laser is 26 ps. Also, using analytic?! model and numerical calculation, the experimental results are simulated successfully.
计量
  • 文章访问数:  6851
  • PDF下载量:  862
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1993-02-27
  • 修回日期:  1993-07-28
  • 刊出日期:  1994-02-05

/

返回文章
返回