搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

KDP晶体中位错的研究

陈金长 黄依森 魏培才

引用本文:
Citation:

KDP晶体中位错的研究

陈金长, 黄依森, 魏培才

DISLOCATIONS IN POTASSIUM DIHYDROGEN PHOSPHATE (KDP) CRYSTALS

CHEN JIN-CHANG, HUANG YI-SEN, WEI PEI-ZAI
PDF
导出引用
  • 本文用化学腐蚀方法揭示了KDP晶体中(001)和(100)晶面上的位错蚀坑,观察测量了不同质量的晶体中位错的形态、类型、分布和密度,并简要讨论了位错的成因。
    Etch pits on (100) and (001) surface of KDP crystals have been revealed by chemical etchant and optical observations. Based on the distribution and morphology as well as the type of dislocations and other defects on KDP crystals of different qualities, a brief discussion on the formation of the dislocations is given.
计量
  • 文章访问数:  6174
  • PDF下载量:  567
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1984-02-20
  • 刊出日期:  2005-03-28

/

返回文章
返回