搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

一个镶嵌稀释双键Potts模型的严格解

杨展如 伍法岳

引用本文:
Citation:

一个镶嵌稀释双键Potts模型的严格解

杨展如, 伍法岳

EXACT SOLUTION OF A DILUTE DOUBLE BOND POTTS MODEL ON THE DECORATED SQUARE LATTICE

YANG ZHAN-RU, F. Y. WU
PDF
导出引用
  • 本文研究在一个镶嵌正方形格子上的一个稀释双键Potts模型,模型中既包含铁磁作用,也包含反铁磁作用。得到了非常一般的和某些特殊情况下的临界行为的严格解及相图。特别是,我们的结果中展示出在二维情况下,当q≤3时,稀释反铁磁Potts模型也如同正规(非稀释)模型一样,存在着特殊的低温相。
    The critical behavior of a dilute double bond Potts model on the decorated square lattice is investigated. The exact equations of critical surface and phase diagrams are obtained in some special cases. In particular, our results exhibited a distinctive low-temperature phase at q≤3 on two-dimension lattice for the dilute antiferromagnet Potts model, as expected.
计量
  • 文章访问数:  6811
  • PDF下载量:  444
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1984-03-07
  • 刊出日期:  1985-02-05

/

返回文章
返回