搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

LaxBi2-xTi4O11的合成及相变研究

孟进芳 邹广田 崔启良 赵永年

引用本文:
Citation:

LaxBi2-xTi4O11的合成及相变研究

孟进芳, 邹广田, 崔启良, 赵永年

STUDY ON THE SYNTHESIS AND PHASE TRANSITION OF LaxBi2-xTi4O11

MENG JUN-FANG, ZOU GUANG-TIAN, CUI QI-LIANG, ZHAO YONG-NIAN
PDF
导出引用
  • 合成了LaxBi2-xTi4O11系列样品,并完成了它们的喇曼光谱和x射线衍射测量;结果表明,该体系在X=1.2经历了一次相变,且相变与最低频声子模随X的变化有关。La0.2Bi1.8·Ti4O11的相变温度为200℃。初步获得La2Ti4O11的结构为正交结构。
    The system LaxBi2-xTi4O11 has been synthesised, their Raman spectra and powder X ray diffraction pattern as well as the high temperature Raman spectra of La0.2Bi1.8Ti4O11 have been measured. The results show that the phase transition at x=1.2 occurring in LaxBi2-xTi4O11 is correlated with the lowest frequency phonon mode. The Phase transition temperature of La0.2Bi1.8Ti4O11 is 200℃. The structure of La2Ti4O11 can be considered as an orthorhombic one.
计量
  • 文章访问数:  5980
  • PDF下载量:  575
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1993-10-18
  • 刊出日期:  1994-05-05

/

返回文章
返回