搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

离子注入对超导转变温度的影响

赵光林

引用本文:
Citation:

离子注入对超导转变温度的影响

赵光林

THE INFLUENCE OF IMPLANTED IONS ON THE SUPERCONDUCTING TRANSITION TEMPERATURE

ZHAO GUANG-LIN
PDF
导出引用
  • 本文中提出了超导转变温度Tc与离子注入剂量φ的经验关系式,Tc=1.13θDexp[-1/(A/(Φ+1)+B)].将这一关系式和若干实验结果进行了对比,结果表明,计算值与实验结果符合得很好。最后我们讨论了这一关系式的物理基础,认为由于费密面附近出现了杂质能带,导致了样品Tc的变化。
    We present a empirical relationship between the superconducting transition temperature, Tc, and the doses of implanted ions, φ, namely Tc=1.13θDexp[-1/(A/(Φ+1)+B)] In comparing with experimental results, the calculated values of Tc by this expression are found in good agreement with them. Finally, we discuss the physical base of this relationship. The analysis indicates that the existance of the impurity band near the fermi surface results in the change of Tc.
计量
  • 文章访问数:  6212
  • PDF下载量:  334
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1983-04-09
  • 刊出日期:  1984-02-05

/

返回文章
返回