搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

环形非圆截面等离子体自由界面的磁流体平衡方程解

庆承瑞 周玉美

引用本文:
Citation:

环形非圆截面等离子体自由界面的磁流体平衡方程解

庆承瑞, 周玉美

THE FREE BOUNDARY SOLUTION TO THE EQUATION OF PLASMA MAGNETOHYDRODYNAMIC EQUILIBRIUM WITH AXISYMMETRY AND NON-CIRCULAR CROSS-SECTION

QING CHENG-RUI, ZHOU YU-MEI
PDF
导出引用
  • 在有导体壁的条件下,对于各种趋肤的及趋中心分布的等离子体纵向电流,用一种统一的迭代方法,计算了相应的自由界面的磁流体平衡方程解,并讨论了这种方法适用的范围。
    A generized method of iteration is developed for solving the equation of plasma MHD equilibrium with free boundary in axial-symmetric tori with non-circular cross-section and conducting shell. The plasma current distributions may be peaked at the center of the plasma or have various forms of skin distributions. The conditions under which this method can effectively be used are also discussed.
  • [1]
计量
  • 文章访问数:  6407
  • PDF下载量:  609
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1978-10-25
  • 刊出日期:  2005-07-29

/

返回文章
返回