搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

用内光发射瞬态电流温度谱测定a-Si:H的隙态密度分布

苏子敏 彭少麒

引用本文:
Citation:

用内光发射瞬态电流温度谱测定a-Si:H的隙态密度分布

苏子敏, 彭少麒

DETERMINATION OF THE GAP STATE DISTRIBUTION IN a-Si:H BY THE METHOD OF INTERNAL PHOTOEMISSION TRANSIENT CURRENT TEMPERATURE SPECTROSCOPY

SU ZI-MIN, PENG SHAO-QI
PDF
导出引用
  • 本文提出了一种新的研究a-Si:H隙态密度分布的方法——内光发射瞬态电流温度谱。利用这种方法,我们测量了辉光放电制备的a-Si:H材料的隙态密度分布。所得结果在结构上与通常的场效应法结果相似,但在数值上比场效应法结果约小一到两个数量级。
    In this paper, we present a new method of determination of the gap state distribution in a-Si :H—the internal photoemission transient current temperature spectroscopy(IPETCTS). By this method, we suceeded in determining the GDOS distribution N(E) in a GD a-Si:H film. The result agrees in shape with that obtain ed from the typical field effect measurement, while the magnitude of the gap state density.obtained from the IPBTCTS is smaller by one to two orders than that from field effect measurement.
    • 基金项目: 中国科学院科学基金
计量
  • 文章访问数:  6233
  • PDF下载量:  573
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1985-07-17
  • 刊出日期:  1986-03-05

/

返回文章
返回