搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

用于信号检测的时间压缩相关器理论分析

张叔英

引用本文:
Citation:

用于信号检测的时间压缩相关器理论分析

张叔英

A THEORETICAL ANALYSIS OF A COMPRESSED-TIME CORRELATOR FOR SIGNAL DETECTION

ZHANG SHU-YING
PDF
导出引用
  • 本文从声信号检测的观点出发分析了时间压缩相关器的有关理论问题。结合处理常用的线性调频脉冲信号及拟随机信号的情况,在相关器的输出信号及其频谱结构、多普勒滤波器组的设置、噪声背景及信噪比增益、信号包络的平滑化等方面得到了一些有用的结论和基本计算公式。改进和部分修正了已有的设计理论,为合理地设计近代声信号脉冲压缩接收机提供了依据。
    The theoretical problems of a compressed-time correlator are investigated from the viewpoint of signal detection. Through discussion of the LMF arid PR signals, some useful conclusions and basic formulas concerning the output signal, spectrum structure, Doppler filter set-up, noise background, SNE gain and signal envelope smoothing are obtained. As a consequence, it has been possible to design an improved sound pulse-compression receiver.
  • [1]
计量
  • 文章访问数:  6753
  • PDF下载量:  498
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1974-03-22
  • 刊出日期:  2005-08-03

/

返回文章
返回