搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

反常散射法同直接法的结合

范海福 韩福森 郑启泰 古元新

引用本文:
Citation:

反常散射法同直接法的结合

范海福, 韩福森, 郑启泰, 古元新

THE COMBINATION OF ANOMALOUS SCATTERING METHOD AND DIRECT METHOD

FAN HAI-FU, HAN FU-SEN, ZHENG QI-TAI, GU YUAN-XIN
PDF
导出引用
  • 对于某些类型的含重原子晶体结构,用通常的Patterson法、重原子法、乃至直接法,往往不易获得唯一的解。将由反常散射效应所得的部分相位信息同直接法结合起来有助于解决这个困难。本文用一个典型的已知晶体结构作试验,证明这样的结合可以收到良好的效果。
    For certain types of crystal structure containing heavy atoms, it is some times dif-ficult to obtain the unique solution by the conventional method such as Patterson method, heavy atom method or direct method. Incorporating the anomalous scattering information into the direct method would facilitate the solution of the difficulty. This has been proved with a typical known structure.
计量
  • 文章访问数:  5738
  • PDF下载量:  394
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1980-05-07
  • 刊出日期:  2005-07-27

/

返回文章
返回