搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

非谐晶体透光率的光子格林函数理论

周晴

引用本文:
Citation:

非谐晶体透光率的光子格林函数理论

周晴

PHOTON GREEN FUNCTION FOR THE TRANSMITTANCE OF ANHARMONIC CRYSTAL

ZHOU QIN
PDF
导出引用
  • 晶体的透光率可以定义为一个光子在穿透晶体的过程中未被晶体吸收的几率,并可用简便的格林函数(GF)运动方程法求解。针对二声子的光吸收问题,导得光子GF的解析式。可知晶体的吸收常数γ∝c2·ρ,c为晶体与光相互作用参数,ρ为非谐晶体的二声子态密度。对数透光率跟吸收常数成正比。
    The transmittance of a crystal can be expressed in terms of the photon's Green function (GF), solved by the equation of motion method for the GF and evaluated numerically. In the particular case of absorption of two phonons by an anharmonic crystal the formulae are derived for the, self energy of the photons and then for the transmittance of the crystal.
计量
  • 文章访问数:  6213
  • PDF下载量:  429
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1984-08-14
  • 刊出日期:  2005-07-14

/

返回文章
返回