搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

κ光子么正算符的性质

郭光灿 伍昌鸿

引用本文:
Citation:

κ光子么正算符的性质

郭光灿, 伍昌鸿

PROPERTIES OF κ-PHOTON UNITARY OPERATOR

GUO GUANG-CAN, WU CHANG-HONG
PDF
导出引用
  • 本文研究了κ光子么正演化算符Sk(z)的性质,包括相空间在Sk(z)作用下其性质的改变,以及相干态和真空态经高阶非线性作用后的特性,结果预言光场应存在有迄今尚未为人认识的新非经典效应。
    We have studied the properties of k-photon unitary operator Sk(z), including the change in properties of phase space under the action of Sk(z) and properties of coherent state and vacuum state which underwent the action of high order nonlinear processes. The results show that the light field should have some new non-classical properties which is unknown as yet.
    • 基金项目: 中国科学院科学基金
计量
  • 文章访问数:  7003
  • PDF下载量:  444
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1986-07-24
  • 刊出日期:  1987-03-05

/

返回文章
返回