搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

管式等离子体化学气相沉积质量转换动力过程的研究

刘祖黎 朱大奇 宋文栋 陈俊芳

引用本文:
Citation:

管式等离子体化学气相沉积质量转换动力过程的研究

刘祖黎, 朱大奇, 宋文栋, 陈俊芳

A MASS TRANSFER MODEL FOR THE PLASMA DEPOSITION PROCESS IN AXIAL-FLOW REACTOR

LIU ZU-LI, ZHU DA-QI, SONG WEN-DONG, CHEN JUN-FANG
PDF
导出引用
  • 本文对管式装置中等离子体化学气相沉积过程提出了一种数学描述方式,具体讨论了沉积过程中活性粒子产生频率、沉积速率和沉积效率等与电子密度、气体流速、气体压强等的相互关系,并对部分结果进行了理论解释。
    A kinetic model for the glow discharge plasma deposition process in the axial-flow reactor is proposed. In particular, the realtionships between the deposition characteristics (i.e., generation rate, generation frequency, deposition rate, and gas efficiency) and the process parameters (gas flow rate and gas pressure) are examined by numerical modeling technique. Some results has been explained.
    • 基金项目: 国家自然科学基金
计量
  • 文章访问数:  5834
  • PDF下载量:  458
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1991-04-11
  • 刊出日期:  1992-02-05

/

返回文章
返回