搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

电子回旋波使磁镜中捕获电子与逃逸电子相互转化

周小兵 赵长林

引用本文:
Citation:

电子回旋波使磁镜中捕获电子与逃逸电子相互转化

周小兵, 赵长林

TRANSITION BETWEEN TRAPPED ELECTRONS AND RUNAWAY ELECTRONS INDUCED BY ELECTRON CYCLOTRON WAVE IN MAGNETIC MIRROR PLASMA

ZHOU XIAO-BING, ZHAO CHANG-LIN
PDF
导出引用
  • 在Littlejohn的带电粒子引导中心拉格朗日体系下,讨论了电子回旋波对磁镜等离子体中捕获电子与逃逸电子的影响,给出了捕获电子变成逃逸电子以及逃逸电子被电子回旋波捕获的条件,并计算了它们的相互转化的概率。
    The effect of electron cyclotron wave on trapped electrons and runaway electrons in mirror plasma is discussed in the context of the Lagrangian formulism of the guiding center for charged particle developed by Littlejohn. The condition for transition between trapped electrons and runaway electrons is given, their transition probabilities are evaluated as well.
计量
  • 文章访问数:  6215
  • PDF下载量:  328
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1992-10-19
  • 刊出日期:  1993-04-05

/

返回文章
返回