搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

非线型场量子化展开的推广

殷鹏程

引用本文:
Citation:

非线型场量子化展开的推广

殷鹏程

GENERALIZATION OF QUANTUM EXPANSION OF SOLITON SOLUTIONS

YIN PENG-CHENG
PDF
导出引用
  • 为了对以规范场为框架来建立强子的孤子(soliton)模型进行探索,在本文中,我们把李政道提出的非线型场孤子型解的量子化展开的方法加以推广,使它适用于更广泛的其中包括规范场的情况。所得结果与李政道的结果有相似的形式,但有若干相应量包含有更丰富的内容,参看(33—37)式。
    As a means of establishing a soliton model based on gauge fields for hadrons, the quantum expansion method for soliton solutions recently propesed by T. D. Lee has been generalized to cover more general systems including gauge fields. Our results are similar to those obtained by T. D. Lee, but some of our quantities have a broades content, as in formula (33) - (37).
  • [1]
计量
  • 文章访问数:  5367
  • PDF下载量:  340
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1976-03-29
  • 刊出日期:  1977-03-05

/

返回文章
返回