搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

对汞亚稳态瞬态特性的研究

张毓英 李桂棠 孙騊亨

引用本文:
Citation:

对汞亚稳态瞬态特性的研究

张毓英, 李桂棠, 孙騊亨

THE STUDY OF RADIATIVE LIFETIME OF THE METASTABLE ATOMIC LEVEL IN MERCURY DISCHARGES BY OPTOGALVANIC SPECTROSCOPY

ZHANG YU-YING, LI GUI-TANG, SUN TAO-HENG
PDF
导出引用
  • 本文报道用脉冲光电流效应对Hg原子在低压放电中亚稳态63P0.2和第一共振态63P1衰减机制的研究。指出亚稳态原子间的碰撞电离、再复合及二极扩散过程是这种缓慢衰减的主要因素。实验测定了在不同温度下63P0,1,2态的平均有效寿命及扩散系数。实验结果与理论计算相符。由于63P0,1,2态在Hg放电中的关键作用,这种灵敏、简便和干扰小的
    An optogalvanic spectroscopy method for study of atomic mercury metastable level is reported. The experiments are described in which the mercury discharge was irradiated with a dye laser at 577 nm and 579 nm, thus exciting the atoms from the 61P1 level to 63D level, which decays to the 63P levels. By measuring the time dependence of the optogalvanic and fluore-sence signals, the effective lifetime and the ambipolar diffusion coefficients were obtained. The theoretical explanation for the experiments is presented.
    • 基金项目: 中国科学院科学基金
计量
  • 文章访问数:  5409
  • PDF下载量:  443
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1986-10-07
  • 刊出日期:  2005-03-18

/

返回文章
返回