搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

低通量慢中子辐照对高Tc超导体正常态电阻的影响及其机理探讨

金继荣 金新 韩永胜 吉和林 谢晖 张治平 姚希贤

引用本文:
Citation:

低通量慢中子辐照对高Tc超导体正常态电阻的影响及其机理探讨

金继荣, 金新, 韩永胜, 吉和林, 谢晖, 张治平, 姚希贤

EFFECT AND MECHANISM OF SLOW NEUTRON IRRADIATION WITH LOW FLUENCE IN NORMAL RESISTIVITY OF SUPERCONDUCTORS

JIN JI-RONG, JIN XIN, HAN YONG-SHENG, JI HE-LIN, XIE HUI, ZHANG ZHI-PING, YAO XI-XIAN
PDF
导出引用
  • 研究了低通量(~108n/cm2)慢中子对Y系、Bi系及其掺杂高Tc超导体(HTSC)正常态电阻的影响及其机理。实验结果表明,HTSC在低通量慢中子辐照后,正常态电阻R不仅不遵从随辐照通量φn按指数增加的规律,而且还会较大幅度地减小。
    This work studies the effect and mechanism of slow neutron irradiation of low fluence (~108n/cm2) in normal resistivity of Y and Bi system and the doped high Tc superconductors. The experimental results indicate that the normal resistivity R not only follows the law that R is increasing exponentially with the enhancement of fluence φn, but also decreases greatly after irradiation of slow neutron with low fluence.
    • 基金项目: 国家超导技术联合研究开发中心基金资助项目;高等学校博士学科点专项科研基金项目
计量
  • 文章访问数:  6053
  • PDF下载量:  603
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1992-10-16
  • 刊出日期:  1993-04-05

/

返回文章
返回