搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

全光学型延时反馈法控制外腔式半导体激光器的混沌

顾春明 沈 柯

引用本文:
Citation:

全光学型延时反馈法控制外腔式半导体激光器的混沌

顾春明, 沈 柯

CONTROLLING CHAOTIC BEHAVIOR OF A LASER DIODE BY ALL EXTERNAL OPTICAL FEEDBACK

GU CHUN-MING, SHEN KE
PDF
导出引用
  • 根据Pyragas连续反馈法控制混沌的原理,提出一种全光学型延时反馈法控制半导体激光器混沌的方案,用相干理论分析了该方案实现混沌控制的机理和条件,进行了计算机数值模拟,结果证明了该方案的有效性.
    A new method of controlling chaos of a laser diode by all external optical feedback was proposed according to the principle of Pyragas' method; the conditions in which the method can be used were given from theoritical analysis based on the coherence theory, and the results of the computer simulation proved that this method was efficient.
计量
  • 文章访问数:  6206
  • PDF下载量:  682
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1997-09-22
  • 刊出日期:  1998-05-20

/

返回文章
返回