搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

Nd:YAG单晶光纤荧光特性的研究

孙平 M. J. F. DIGONNET

引用本文:
Citation:

Nd:YAG单晶光纤荧光特性的研究

孙平, M. J. F. DIGONNET

INVESTIGATION OF FLUORESCENT CHARACTERISTIC IN Nd:YAG SINGLE CRYSTAL FIBERS

SUN PING, M. J. F. DIGONNET
PDF
导出引用
  • 本文对Nd:YAG单晶光纤的荧光发射特性做了实验研究,用MPG(Miniature Pedestal Growth)单晶生长工艺制备的直径为41至120微米、直径波动在0.5%范围内的具有不同包层的四根光纤和一根细棒为样品,在0.6微米300毫瓦的泵浦激励下测试了它们在1.06微米的荧光发射放大特性,分析预示了超荧光发生的条件和可能。
    The fluorescent characteristic in Nd: YAG single crystal fibers has been investigated. One rod and four claded fibers produced with MPG process were tested, of which the diameters ranged from 41 micron to 120 micron with variations less than 0.5%. Excited by 300 milliwatt power laser at 0.6 micron, the fluorescence amplification at 1.06 micron was observed. The analysis predicted the condition and capability of superfluorescence.
计量
  • 文章访问数:  5926
  • PDF下载量:  393
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1987-12-29
  • 刊出日期:  1988-05-05

/

返回文章
返回