搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

q-畸变振子系统的解和q-振子代数

阎宏

引用本文:
Citation:

q-畸变振子系统的解和q-振子代数

阎宏

SOLUTIONS TO THE q-DEFORMED OSCILLATOR SYSTEM AND THE Hq(4) SYMMETRY

YAN HONG
PDF
导出引用
  • 本文讨论q-畸变振子系统的解和q-振子代数及其表示的问题,并对|q|=1的情形进行详细的研究。给出SUq(2)及q-振子代数(记为Hq(4)之间的联系。给出单q-振子系统的解,并指出它与普通仲费密振子之间的类似行为,对行为类似于1,2,3阶仲费密子的q-振子系统进行了尤为详细的讨论。最后,研究Hq(4)的表示及其性质,并简单地讨论q-畸变振子的链模型的解。
    A discussion on the q-oscillator system and the algebra Hq(4) is presented, emphasizing the case of |q| = 1 in particular. A remarkable connection between algebras SUq(2) and Hq(4) is given. The single q-oscillator system is solved and shown to be analogous to the parafermion-(PF), with the specific cases analogous to 2nd and 3rd order PF's discussed in detail. The properties of the representations of Hq(4) and a finite chain model of q-oscillators are discussed-
    • 基金项目: 国家自然科学基金;中国高等科学技术中心1990暑期工作项目资助的课题
计量
  • 文章访问数:  5696
  • PDF下载量:  395
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1990-12-13
  • 刊出日期:  2005-06-28

/

返回文章
返回