搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

关于测量单色仪的光谱狭缝宽度的干涉方法

母国光 战元龄

引用本文:
Citation:

关于测量单色仪的光谱狭缝宽度的干涉方法

母国光, 战元龄

ON THE INTERFEROMETRIC METHOD OF MEASURING THE SPECTRAL SLIT WIDTH OF THE MONOCHROMATOR

MOU KUO-KWANG, DCHANG JUAN-LING
PDF
导出引用
  • 本文分析了V.J.Coates和H.Hausdorff依对应原理提出的测单色仪光谱狭缝宽度的干涉方法的物理机理;并表明了在提高该法的准确度方面,迈克耳孙干涉仪有优于V.J.Coates所用的法布里-珀罗干涉仪的特点,特别是在可见光和紫外光的光谱区域。作者用干涉法对可见光用的уM-2型单色仪在不同狭缝宽度下的光谱狭缝宽度作了测量,结果与计算相符。
    This paper gives an analysis for the optical mechanism of the interferometric method of measuring the spectral slit width of the monochromator, suggested by V. J. Coates and H. Hausdorff. From the point of view of accuracy, moreover, it shows that the Michel-son interferometer is better than the Fabry-Perot interferometer.The spectral slit widths of type YM-2 monochromater for various slit widths were measured. The results are in agreement with the theoretical values.
  • [1]
计量
  • 文章访问数:  6627
  • PDF下载量:  448
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1962-12-10
  • 刊出日期:  2005-08-05

/

返回文章
返回