搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

磁化等离子体中静电漂移波和剪切阿耳芬波的非线性耦合

陈银华 朱栋培 杨维紘

引用本文:
Citation:

磁化等离子体中静电漂移波和剪切阿耳芬波的非线性耦合

陈银华, 朱栋培, 杨维紘

NONLINEAR COUPLING OF THE ELECTROSTATIC DRIFT WAVE AND SHEAR ALFVEN WAVE IN MAGNETIZED PLASMAS

CHEN YIN-HUA, ZHU DONG-PEI, YANG WEI-HONG
PDF
导出引用
  • 本文采用Hasegawa-Wakatani方程组研究磁化等离子体中静电漂移波和剪切阿耳芬波的非线性耦合。求得非线性方程组的偶极涡旋解。这些解属于本性电磁涡旋,对应的扰动磁场和纵向电流在涡旋边界上是连续的。
    In terms of Hasegawa-Wakatani equations,the nonlinear coupling of the electrostatic drift wave and the shear Alfven wave in magnetized plasmas has been investigated. The dipolar vortex solutions of the nonlinear equation system are obtained. These solutions belong to the intrinsic electromagnetic vortices, the corresponding magnetic field perturbations and the longitudinal current are continuous on the boundary of the vortex.
计量
  • 文章访问数:  6229
  • PDF下载量:  487
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1990-07-28
  • 刊出日期:  1991-05-05

/

返回文章
返回