搜索

x

留言板

尊敬的读者、作者、审稿人, 关于本刊的投稿、审稿、编辑和出版的任何问题, 您可以本页添加留言。我们将尽快给您答复。谢谢您的支持!

姓名
邮箱
手机号码
标题
留言内容
验证码

电子束注入简单磁镜中被电子迴旋共振加热捕获的实验研究

张军 王恩耀 关维恕 程仕清 段淑云 顾彪 尚振奎

引用本文:
Citation:

电子束注入简单磁镜中被电子迴旋共振加热捕获的实验研究

张军, 王恩耀, 关维恕, 程仕清, 段淑云, 顾彪, 尚振奎

EXPERIMENTAL STUDY ON ECRH TRAPPED ELECTRON BEAM INJECTED INTO THE SIMPLE MIRROR

ZHANG JUN, WANG EN-YAO, GUAN WEI-SHU, CHENG SHI-QING, DUAN SHU-YUN, GU BIAO, SHANG ZHEN-KUI
PDF
导出引用
  • 在简单磁镜MM-2中,在采用15GHz大功率迴旋管进行电子迴旋共振加热(ECRH)的同时,以不同的方式向磁镜中注入电子束,进行了ECRH捕获电子束的实验研究。结果表明:由于电子束的提前注入,等离子体的预电离时间被大大地缩短。由上ECRH对电子束的捕获,使得热电子环参数得到很大的改善,热电子环的反磁β值约增加62%,对应反磁增加的捕获效率约为(30—40)%。在迴旋管输出约30kW的条件下,适应建立热电环的气体压力窗为(4.67—21.3)×10-4Pa。
    The experiments on ECRH trapped electron beam injection in various ways have been carried out on a simple mirror-MM-2 device by use of a 15GHz high power gyrotron. The experimental results show that the preionization time of plasma will be greatly reduced for the electron beam injection ahead of the microwave. And because of ECRH trapped electron beam, the parameters of hot electron ring will be improved greatly, and the diamagnetic value increases about 62 percent. The trapping efficiency of electron beam for the increasing rate of diamagnetic is about 30-40 percent. The gas "pressure window" for building a hot electron ring is (4.67-21.3)×10-4 Pa, as the gyrotron output power is about 30kW.
计量
  • 文章访问数:  5473
  • PDF下载量:  534
  • 被引次数: 0
出版历程
  • 收稿日期:  1989-04-05
  • 刊出日期:  1990-04-05

/

返回文章
返回